MYSTERY SHOPPING

 

'Mistery shopping' este una dintre cele mai utilizate tehnici de marketing, folosite de marile companii pentru a testa comportamentul angajatilor/vanzatorilor fata de clienti.



mysteryshopping

Prin mystery shopping se urmareste:
      • Atitudinea angajatilor fata de clientela
      • Amabilitatea angajatilor
      • Integritatea angajatilor
      • Timpul de servire, promptitudinea
      • Calitatea prezentarii produselor de catre
         angajat
      • Cunostintele angajatilor despre produse
      • Respectarea normelor de igiena
      • Respectarea tehnicilor de vanzare
      • Organizarea si curatenia din magazin
      • Obtinerea unor informatii despre concurenta

Beneficii:
      • Genereaza imbunatatirea serviciilor oferite, fidelizarea clientilor si reclama pozitiva
         gratuita.
      • Permite motivarea, promovarea sau excluderea anumitor angajati, pe baza performatelor
         obtinute.
      • Este cea mai usoara si mai putin costisitoare modalitate de a creste vanzarile si rata
         profitului, prin cresterea ratei de satisfactie a clientilor deja existenti si scaderea
         cheltuielilor cu publicitatea sau discount-urile, pentru a atrage noi clienti.
      • Identificarea nevoilor de instruire a personalului
      • Monitorizarea desfasurari corecte a campaniilor promotionale, respectarea pretului si a
         tehnicilor de vanzare si obtinerea unei analize comparative cu firmele concurente.

Cea mai importanta parte a unui program de mystery shopping este analiza si utilizarea rezultatelor intr-un mod constructiv, pentru a crea oportunitati de antrenare-motivare a personalului evaluat.