Consultanta Organizationala


 

 

Diagnoza Organizationala

Pentru cei ce vor mai mult!

“Cel mai simplu mod de a intelege o organizatie
este sa fie privita ca un sistem deschis”
Harrison M.I


diagnoza

Diagnoza organizationala cuprinde totalitatea investigatiilor pentru a examina starea curenta a unei organizatii. Metoda este folosita pentru a identifica si formula problemele reale cu care se confrunta organizatia, oferind in acelasi timp strategii optime de rezolvare a acestora.

Diagnoza organizationala surprinde trei aspecte:
    • Interfaţa dintre organizaţie şi mediu
    • Interacţiunea dintre sub-sistemele organizaţiei
    • Interacţiunea dintre indivizi în cadrul grupurilor formale, precum şi relaţia dintre grupuri în
       sine şi membrii acestora

Etape:
    • Colectarea datelor în vederea obţinerii unei imagini de ansamblu a funcţionării
       organizaţiei. Este necesar să fie abordate următoarele aspecte: trăsăturile caracteristice
       ale organizaţiei ţintă (ROSA), caracteristicile mediului în care funcţionează organizaţia
       respectivă şi interacţiunea dintre caracteristicile organizaţiei şi mediul acesteia.
    • Organizarea datelor şi identificarea relaţiilor de determinare dintre simptomele
       organizaţionale disfuncţionale şi problemele reale ale organizaţiei
    • Dezvoltarea modelului teoretic integrativ al procesului de diagnoză
    • Prezentarea modelului de schimbare organizaţională şi obţinerea feed-back-ului referitor
       la implementarea lui în organizaţie