MYSTERY SHOPPING
'Mistery shopping' este una dintre cele mai utilizate tehnici de marketing, folosite de marile companii pentru a testa comportamentul angajatilor/vanzatorilor fata de clienti.
Prin mystery shopping se urmareste:
• Atitudinea angajatilor fata de clientela
• Amabilitatea angajatilor
• Integritatea angajatilor
• Timpul de servire, promptitudinea
• Calitatea prezentarii produselor de catre
angajat
• Cunostintele angajatilor despre produse
• Respectarea normelor de igiena
• Respectarea tehnicilor de vanzare
• Organizarea si curatenia din magazin
• Obtinerea unor informatii despre concurenta
Beneficii:
• Genereaza imbunatatirea serviciilor oferite, fidelizarea clientilor si reclama pozitiva
gratuita.
• Permite motivarea, promovarea sau excluderea anumitor angajati, pe baza performatelor
obtinute.
• Este cea mai usoara si mai putin costisitoare modalitate de a creste vanzarile si rata
profitului, prin cresterea ratei de satisfactie a clientilor deja existenti si scaderea
cheltuielilor cu publicitatea sau discount-urile, pentru a atrage noi clienti.
• Identificarea nevoilor de instruire a personalului
• Monitorizarea desfasurari corecte a campaniilor promotionale, respectarea pretului si a
tehnicilor de vanzare si obtinerea unei analize comparative cu firmele concurente.
Cea mai importanta parte a unui program de mystery shopping este analiza si utilizarea rezultatelor intr-un mod constructiv, pentru a crea oportunitati de antrenare-motivare a personalului evaluat.